Zaručeně dostáváte newslettery od nejrůznějších firem podle toho, co vás zajímá. Sami si odpovězte na to, na co se podíváte jako první. Podle čeho se rozhodujete, zda ho otevřít nebo ne? Předmět e‑mailu je jednou z věcí, kterou vidíme jako první. Ukázalo se ale, že to není to nejdůležitější.
Předmět nerozhoduje
Můžete si myslet, že to, co napíšete jako nadpis zprávy přiměje uživatele, aby ho otevřel. Opak je pravdou. Tím nejdůležitějším je:
- pro 42 % lidí odesílatel,
- pro 34 % osob předmět,
- pro 24 % respondentů náhled obsahu.
Vytvářejte proto e-mailing mnohem osobnější a posílejte ho jménem konkrétní osoby společnosti. Můžete vybrat některého ze zaměstnanců, který komunikuje s klienty, anebo výkonného ředitele.
Svou práci neděláte zbytečně
Většina firem si myslí, že hlavním cílem je otevření zprávy. Tak to ale není. Cílem každé kampaně je konverze. To, že ho uživatel neotevře neznamená, že u vás nenakoupí. Celých 35 procent osob navštíví web na základě newsletteru, který neotevřeli. A až 33 procent z nich tam i provede nákup. Nemyslete si proto, že vše zasíláte zbytečně. Ale dávejte si pozor na následující.
Cílem je konverze
Open rate, neboli míra otevření je cenný údaj, ale pamatujte na to, že je to jen číslo. Důležité je, kolik lidí přijímajících newslettery navštěvuje vaše webové stránky. Konverze nemusí nutně znamenat jen nákup. Znamená to také vyplnění formuláře, stažení e-booku či příručky, anebo jakýkoli jiný krok.
Zasílání ani nepřehánějte. Může vám to hodně ublížit. Z průzkumů vyplývá, že 67 procent uživatelů se od značky odhlásí, pokud jim toho posílají až příliš. Dalších 57 procent osob se neodhlásí, ale označí daného odesílatele jako spam. Tak či tak se k nim vaše práce nedostane.
Spojte vše dohromady
Vezměte vše, co víte o marketingu a zapojte to do celého obsahu. Důležitý není jen samotný předmět a odesílatel, ale také náhled obsahu. Musí se týkat všeho ostatního, stejně jako samotný text zprávy. Všechno do sebe musí dokonale zapadat. Jen tak získáte nejvyšší efektivitu, konverze a naplníte svůj potenciál.