Propagace je velmi důležitou součástí úspěchu každé firmy. A při jakékoliv reklamní kampani je dobré mít na paměti především to, na koho přesně cílíme. To platí i při prodeji či rozdávání různých reklamních a propagačních předmětů. Velmi častým cílem jsou zde děti, a to i u firem, které primárně pro děti nevyrábí. Známé jsou tím například různé potravinové řetězce, které často mají připraveny nějaké reklamní předměty pro děti. Nejčastěji se jedná o plyšáky, avšak může to být i cokoliv jiného.
Můžeme se ptát, proč se rozhodli právě k tomuto kroku. Koneckonců, děti ve většině případů samy nic nekupují. Není tedy reklamní kampaň cílená na ně, které se netýká hraček, zbytečná? Výzkumy i realita ukazují, že nikoliv.
Děti totiž mají schopnost snadno přesvědčit své rodiče, aby jim danou věc koupili. Pokud tedy půjde například o plyšáka z reklamy, který je za určitý počet bodů, pak rodiče budou nakupovat primárně v onom obchodě, a to i věci, které zrovna nepotřebují, jen aby příslušný počet bodů získali. Tím se samozřejmě značně zvýší zisk firmy, což je koneckonců konečným cílem.
Aby bylo toto snažení podpořeno, používá se mnohdy i televizní reklama, zobrazující právě ony plyšáky a cílená opět právě na děti. Má je upozornit, že něco takového vůbec existuje, a také v nich vzbudit touhu si jej opatřit. Zde můžeme vidět, jak účinná tato strategie je, neboť natočení reklamního spotu a jeho uvedení do vysílání, zvláště v hlavním vysílacím čase, není zrovna levné. Nárůst zisku je však vyšší než cena, kterou za to vše firma zaplatila.
Samozřejmě se můžeme zlobit, že jde o využívání nevinných dětí, které těmto reklamám navíc snadno podlehnou. A je to také pravda. Avšak konkurenční prostředí je tvrdé, a firmy jsou ochotny udělat prakticky cokoliv, co je v mezích zákona, aby si zvýšily zisk. A to i když etická stránka věci není zrovna ideální. Přeci jen, platí, že peníze jsou až na prvním místě.