Kouká na nás všude a nemusíme ji ani vyhledávat. Je opravdu všude, kam se podíváme. Začíná to letáky z obchodů, různé veřejné plochy, billboardy až po bannery na internetu a končí to televizí. Né vždy je však reklama zcela účelná a správná. Už vás někdy napadlo zamyslet se nad tím, jak působí třeba na vaše děti? Zapnuté televizi se doma neubrání nikdo, to si tady nebudeme nalhávat, dospělí často od televize odchází, aby si například doplnili pití, občerstvení nebo například odskočili na toaletu, ale co děti?
Ty tento prostor takhle nevyužijí. Naopak reklamy jsou vždy hlasitější, podložené nějakou poutavou písničkou nebo melodií a tak si dokáží pozornost dětí velice rychle získat. Všimli jste si také, že se ukázky v reklamě i velmi rychle mění? Je to prostě rychlost od začátku až do konce. Nejhorší období je asi období předvánoční, kdy jsou v televizi neustálé reklamy na dětské hračky, které jsou samozřejmě na děti cílené, ty pak zase prosí u rodičů a né každí rodiče odolají, takže většinou to končí koupí dané věci, což je hlavním cílem reklamy.
Nebo třeba reklama na internetu, člověk tam jde hledat nějaké konkrétní informace, a po stranách, v každé volné skulince na vás koukají bannery, které prodávají svoje produkty nebo služby. Bohužel i na internet chodí děti mladistvé a můžou jim být nenápadně podsouvány reklamy na produkty, které nejsou adekvátní k jejich věku, a navíc je to pro ně velice nevýchovné. Na každé dítě to má zcela jiné účinky! Existují pro to nějaké zákazy, pravidla, případně řešení jak tomu zabránit? Zabývá se touto problematikou někdo?
V dnešním konkurenčním prostředí každá společnost usiluje o možnost reklamy na viditelném místě tak, aby bylo osloveno co nejvíce lidí z jejich cílové skupiny. Ale nepřehání se to už někdy?